Apie mokytoja ir projekta
Esu Anastasija Varnaitienė
anglų kalbos lingvistė ir mokytoja. Vaikystėje ir paauglystėje buvau įsitikinusi, kad nesu gabi kalboms.
Mokykloje mano didžiausia svajonė buvo išmokti anglų kalbą.
Motyvacija buvo ganėtinai stipri – norėjau laisvai žiūrėti filmus anglų kalba bei suprasti mėgstamų užsienio atlikėjų dainas.
Anglų kalboje praėjau ilgą kelią – nuo „nieko nesuprantu“ iki „viską suprantu“, todėl puikiai žinau, ką jaučia besimokantieji, žengiantys šiuo keliu.
Jeigu man vaikystėje ar paauglystėje kas nors pasakytų, jog ateityje išmoksiu anglų kalbą tokiu lygiu, kad dėstysiu ją kitiems – nė už ką nepatikėčiau!
Dabar aš esu diplomuota lingvistė ir užsienio kalbų (anglų, rusų, švedų) mokytoja, turiu savo anglų kalbos kursą ir tikiu motyvacijos galia.
Mano lūkesčiai, susiję su anglų kalba, pasitvirtino su kaupu: aš kasdien mėgaujuosi angliška muzika, filmais, serialais; lankausi užsienio atlikėjų koncertuose; reguliariai keliauju ir laisvai bendrauju su užsieniečiais; dirbu mylimą darbą, o svarbiausia – padedu kitiems įgyvendinti šiuos tikslus!
Darbo metodika
Su kiekvienu savo mokiniu (tiek vaiku, tiek suaugusiuoju) visada bendrauju pagarbiai, nuoširdžiai, neformaliai ir pozityviai – kaip su artimiausiu, mylimiausiu draugu.
Mano tikslas – kurti saugią, kalbėti skatinančią erdvę, kurioje būtų malonu ir įdomu.
Pamokų metu kalbamės apie viską: orą, darbą, poilsį, šeimą, santykius, gyvenimą, meną, mokslą ir t. t. Tuo pačiu nagrinėjame aktualius gramatikos / leksikos / fonetikos niuansus, mokomės taikyti teoriją praktikoje ir pan.
Savo darbe dažniausiai taikau imersijos (arba „panardinimo“) metodą, kai komunikacija vyksta tik dėstoma kalba. Pastebėjusi, kad mokiniui reikia paprastesnio paaiškinimo arba vertimo į gimtąją kalbą, lengvai „persijungiu“ iš vienos kalbos į kitą.
Man svarbu, kad pamokos vyktų be įtampos, būtų informatyvios ir optimistiškos, kad mokinių motyvacija ir pasitikėjimas progresiškai didėtų ir, kad užsienio kalba taptų jiems malonia kasdienybe.
Taikydama tokią dėstymo metodiką, aš galiu nenustojamai džiaugtis savo mokinių pažanga ir didžiuotis jų pasiekimais. Juk rezultatų pasiekiame kartu, vadinasi, kartu dalinamės ir sėkme!
APIEANGLŲ Projektas
Dėstydama grupėse ir individualiai, įsitikinau, kad nepriklausomai nuo kalbos, dauguma mokinių susiduria su viena ir ta pačia problema – struktūros nepakankamumu.
Žmonės mokosi užsienio kalbą, bet blogai supranta tos kalbos sistemą, dėsnius, taisykles, ypatybes. Dėl to atsiranda lingvistinės „spragos“ ir neaiškumai, kurie trukdo taisyklingai rašyti, sklandžiai kalbėti.
Iš asmeninės patirties žinau, kaip struktūros nepakankamumas stabdo mokymosi pažangą ir slopina motyvaciją tęsti. Visada turiu mokinių, užstrigusių kokiame nors kalbos lygyje, bijančių bendrauti užsienio kalba ir nežinančių ką su tuo daryti.
Pagalvojau, kad išspęsti šią problemą galėtų nuoseklių ir struktūruotų pamokų kursas, paaiškinantis ir sujungiantis svarbiausias temas į vientisą sistemą. Tuomet ir atsirado idėja sukurti tokį „pagalbinį“ kursą.
Renkausi tarp 4 kalbų ir 4 vartotojų grupių (lietuviakalbių, rusakalbių, anglakalbių, švedakalbių). Galiausiai nusprendžiau, kad darysiu kursą apie anglų kalbą tautiečiams.
Ruošiau šį kursą kruopščiai ir ilgai – man prireikė 2-jų metų, kad sukurčiau aiškią ir struktūruotą sistemą, paprastai paaiškinančią anglų kalbą.
Tikiu, kad „APIEANGLŲ“ pravers ne tik mano mokiniams, bet ir daugeliui kitų besimokančiųjų, svajojančių įveikti anglų kalbą!